Slik blir du mer aktuell på arbeidsmarkedet!

Det er ingen tvil om at det er kamp om arbeidsplassene, med små enkle grepp kan du skille deg positivt ut fra de andre jobbsøkerne. Google tilbyr en rekke gratis sertifiseringer som man kan ta, disse vil hjelpe deg til å bli en bedre digital markedsfører. Ved å ta disse sertifiseringen hvis du ovenfor arbeidsgiver at du interesserer deg for fagfolket, i tillegg til at det er veldig lærerikt for deg som digital markedsfører. Du tenker kanskje at det er komplisert og tidskrevende å gjennomføre disse sertifiseringene.

Hvor lang tid du bruker avhenger av de forskjellige sertifiseringene. Til hver sertifisering følger det med videoer som hjelper deg med å bestå. Du står også fri til å hoppe inn og ut av sertifiseringen. Jeg har dette halvåret tatt en rekke sertifiseringer, og jeg skal anbefale dere et par av de. Spesielt hvis du jobber med digital markedsføring vil du ha nytte av disse sertifiseringene.

En sertifisering kan fungere som et kvalitetsstempel.

Google analytics academy

Lær deg google analytics, bedrifter idag er altfor dårlige på å bruke analytics. Dette er noe som ansatte ofte blir sendt på kurs for å lære, du vil kunne imponerer hvis kan dette. Jeg vil anbefale deg å ta 6 sertifiseringer som handler om analytics, disse er:

Google analytics for beginners

I denne sertifiseringen så lærer man hvordan man setter opp en analytics konto, og hvordan man kobler denne opp til nettsiden din. Du lærer enkle analyser samt å sette opp mål. Jeg anbefaler denne sertifiseringen ettersom jeg syntes det kunne være litt klønete å koble nettsiden opp med analytics. Dette er fin start, men analytics har mange flere verktøy som du kan bruke. Derfor anbefaler jeg at du også tar neste sertifisering.

Advanced google analytics

I dette kurset så lærer du mer avanserte analysemetoder, du lærer hvordan du bruker konfigurasjoner som egendefinerte beregninger og hendelsessporing. Du kan også lage segmenter som passer bedre til din nettside.

Google analytics for power users

Dette er den sertifiseringen jeg følte var mest nyttig for en digital markedsfører. Blant annet at du kan lære hvilke kanal som trekker mest trafikk til nettsiden din, du lærer å gjennomføre analyser som er med på å effektivisere markedsføringen. Jeg lært også om konverteringsanalyse, noe som er svært viktig for feks en nettbutikk.

Introducing to data studio

Data studio lar deg samle og analysere data fra flere forskjellige google verktøy. Kurset handler mest opp navigasjon i programmet, men også oppbygning av rapporter.

Google tag manager fundamentals

Dette kurset handler om forenkle implementering og administrasjons prosesser for markedsfører eller analytikere.

Google analytics kan være svært rotete og uoversiktlig

Google digital garage: Fundamentals of digital marketing.

Den mest omfattende sertifiseringen som jeg gjorde var google digital garage, google estimerer at det tar cirka 40 timer å gjennomføre dette kurset. Min erfaring var at det tok rundt 24 timer å gjennomføre. Hvis du har tenkt til å jobbe innenfor digital markedsføring. så ville jeg anbefale dette kurset. Du får en innføring i hva digital markedsføring innebærer,og hvordan en digital markedsfører burde tenke.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *